Mitsubishi Outlander 2016 – Prezentacja

mitsubishi outlander 2016

mitsubishi outlander 2016W zeszły piątek odbyła się polska prezentacja nowego Mitsubishi Outlandera 2016. Pierwsza prezentacja tego auta w wersji studyjnej miała miejsce na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu w 2014 roku i był to model Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S.

Wygląd i wnętrze

Mitsubishi prezentuje ten model jako auto zmienione na 100 sposobów – zmienionych zostało ponad 100 elementów z czego 30 obejmuje wnętrze pojazdu. Najważniejsze zmiany to nowa stylizacja „Dynamic Shield”, która ma być wprowadzana sukcesywnie we wszystkich autach tej marki, lepsze wyciszenie wnętrza, lepsza skrzynia biegów CVT w wersji benzynowej, cichsze zawieszenie oraz zmodyfikowany układ kierowniczy. 

Ja miałem okazję jeździć wersją z silnikiem diesla o pojemności 2,2 litra i mocy 150 KM z automatyczna skrzynią biegów. Nie miałem za to okazji jeździć poprzednią wersją Outlandera, ale co mogę powiedzieć o tej? Jeśli chodzi o środek to fotele są wygodne i dosyć obszerne – tak bym to ujął, funkcjonalna kierownica posiada wyżłobienia na godzinie 11 i 2, które sprawiają, że lepiej leży w dłoniach. Co do wyciszenia to rzeczywiście jest bardzo dobre lub też mój słuch nie jest już taki sam po ponad 100 koncertach jakie zaliczyłem – mogę to powiedzieć po próbie głośności, która była przeprowadzona. Na zewnątrz został puszczony utwór, którego nie mogłem rozpoznać przez długi czas siedząc w środku, chociaż bardzo dobrze go znałem.mitsubishi outlander 2016 mitsubishi outlander 2016 mitsubishi outlander 2016 mitsubishi outlander 2016 mitsubishi outlander 2016 mitsubishi outlander 2016 _DSC0078

Znacznej zmianie uległ środek. Konsola centralna została wykończona tworzywem piano black, na środku której wylądował wyświetlacz zintegrowany z radiem, nawigacją (jeśli taka jest w wyposażeniu) oraz kamerą cofania. Mnie osobiście czegoś tutaj brakuje, ale podejrzewam, że starano się zminimalizować liczbę przycisków oraz zwiększyć funkcjonalność i czytelność deski. Trochę gorzej jest z elementami plastikowymi, szczególnie w drugim rzędzie siedzeń.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to mi przypadły do gustu felgi i chromowane elementy biegnące od świateł do dolnej części zderzaka. Widoczną zmianą w porównaniu do poprzednika są światła LED zarówno z przodu jak i z tyłu oferowane w standardzie.mitsubishi outlander wnętrzemitsubishi outlander wnętrzemitsubishi outlander 2016 felgi

Zawieszenie i prowadzenie

Jak na tak duże i wysokie auto to dobrze poradzono sobie z wychyleniami bocznymi – zwiększono zdecydowanie sztywność zawieszenia i zniwelowano przenoszenie drgań stosując dodatkowe elementy zawieszenie mające za zadanie tłumić drgania. Dodatkowo nie czuć rzeczywistej prędkości jadąc w środku.

Na co muszę zwrócić uwagę to bardzo dobra zwrotność – na próbie slalomu w pewnym monecie myślałem, że muszę już wrzucić wsteczny i pokonać go „na trzy” jednak okazało się, że przód bez problemu wyrobił między pachołkami. Nie miałem okazji sprawdzić Outlandera w trasie, ale na wąskiej lekko wyboistej drodze przy prędkościach ponad 100-120 km/h SUV zachowuje się stabilnie i przewidywalnie.

Osiągi

Oba silniki zarówno w wersji benzynowej 2.0 i jak i diesel 2.2 oferują 150 KM, z czego ten pierwszy moment obrotowy wynoszący 195 Nm, a drugi 360 Nm. Najlepsze przyspieszenie oferuje diesel z manualna skrzynią biegów czyli 10,2 sekundy do setki oraz prędkość maksymalną wynoszącą 200 km/h (o 10 więcej niż w pozostałych wersjach). Średnie spalanie deklarowane przez producenta to w przypadku benzyny 5,7 litra (5,8 w automacie) oraz odpowiednio 4,8 i 5,2 litra na 100 kilometrów w przypadku silnika diesla. Skrzynia pracuje bardzo dobrze, biegi zmieniają się płynnie i szybko, a reakcja na gaz jest zadowalająca – podobno znacząca poprawa jest widoczna właśnie w wersji benzynowej, gdzie dzięki nowej skrzyni CVT zmniejszono zużycie paliwa o 10%, polepszyło się również przyspieszenie i reakcja na gaz.mitsubishi outlander 2016 mitsubishi outlander 2016 mitsubishi outlander 2016 mitsubishi outlander 2016 blog motoryzacyjny - fotograf

Podsumowanie

Ceny Outlandera zaczynają się od 95 990 zł w wersji benzynowej z napędem na 2 koła i manualną skrzynią biegów i kończą na 145 990 zł w wersji z silnikiem diesla 2.2 oraz napędem na cztery koła przenoszonym za pomocą automatycznej skrzyni biegów. Dodam, że w tej najwyższej wersji mamy możliwość zamontowania 2 dodatkowych foteli i przewożenia 7 osób. Chociaż jestem zwolennikiem benzyny to przyznam, że w takim aucie wybrałbym diesla ze skrzynią manualną – to ze względu na lepsze przyspieszenie i większą kontrolę nad autem. Często zastanawiałem się jaką funkcję ma spełniać nadwozie SUV i wydaje mi się, że jako auto na dłuższe trasy, do wjechania na lekki teren idealnie się sprawdza, szczególnie biorąc pod uwagę nasze kiepskie drogi. Dodatkowym plusem jest na pewno wysoka pozycja za kierownicą dająca o wiele lepszą widoczność. Jeśli ktoś oczekuje właśnie tych rzeczy to Mitsubishi Outlander sprawdzi się w tej roli.

Amadeusz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *