Reanimacja. Pacjent: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde

Alfa Romeo 145

Alfa Romeo 145Dzisiaj trochę na temat mojego niedawnego zakupu czyli kolejnej Alfie, tym razem 145 Quadrifoglio Verde. Krótko o tym modelu: został zaprezentowany w 1994 roku podczas salonu samochodowego w Turynie. Rok później został wprowadzony bliźniaczy model w wersji 5-drzwiowej czyli Alfa Romeo 146. Ciekawymi jednostkami są jednostki boxer jak na przykład 1.7 o mocy 129 KM – dzięki układowi przeciwległemu cylindrów, niższy jest środek ciężkości auta, a ich charakterystyka i dźwięk są przyjemne dla ucha. Przyznam, że byłem zainteresowany tą jednostką, ale na prawdę ciężko ją upolować.

Moja posiada silnik Twin Spark (2 świece na cylinder) o pojemności dwóch litrów przed modyfikacją, głównie ze względu na wyższe restrykcje jeśli chodzi o emisję spalin. Jednostka ta posiada 150 KM, moment obrotowy wynoszący 187 Nm i pozwala na rozpędzenie do setki w 8,4 sekundy (sprawdzimy to jak silnik zostanie przywrócony do odpowiedniego stanu). Prędkość maksymalna to 210 km/h.

Jak na razie stan tej alfy jest dosyć agonalny. Pojechałem obejrzeć ten samochód i okazał się nie tak fajny jak na zdjęciach – norma. Ogólnie wygląda na to, że popychacze są do wymiany, nie ma również ciśnienie na wolnych obrotach, ale ja chyba zdecyduję się na remont tego silnika, żeby już się nie martwić, że mi kiedyś panewka bokiem wyskoczy i żeby rzeczywiście miał te 150 KM (ile fabryka dała).

Kolejna spraw to wydech. Ktoś tu wstawił jakiś warczący wydech, który w dodatku jest już do wymiany. Końcowy tłumik cały klekocze w środku, więc teraz czuję się jak 18 latek w Golfie dwójce z wydechem z Tesco – to nie jest fajne. Nawet nie za często kręcę go powyżej 4-5 tys. ponieważ jest to po prostu hałas i wiocha.

W ogóle jak kupiłem ją 3 miesiące temu to przejechałem jakieś 700 km i akurat w moim mieście na szczęście, a nie gdzieś na trasie przycisnąłem lekko no i poszła mi półoś. Ale problem tak na prawdę leżał gdzie indziej. Jakiś majster wymieniał tu skrzynię i wsadził ze 156 1.8, która wygląda nieco inaczej (część osprzętu jest w innych miejscach) i ma dłuższe półosie. A że te półosie nie chciały mu się zmieścić to wyciągnął takie zawleczki z zębatek które wchodzą do skrzyni. Spasował to na chamca i było to w opór ściśnięte, więc nie miało to prawa jeździć na dłuższą metę. Przy okazji, kiedy oberwały się śruby to aż zrobiły małą dziurkę w obudowie skrzyni i wylał olej – przez to właśnie musiałem nie tylko półoś wymieniać, ale również skrzynię. Może i dobrze, że przynajmniej siedzi teraz to co powinno.

Plus jest taki i między innymi to zadecydowało o zakupie, że jak na 19-letnie auto to nie ma tu rdzy, a środek jest we miarę w dobrym stanie jak na ten wiek. Jak progi albo podłużnice rdzewieją to jest zawsze problem, a resztę to zawsze można wyciągnąć i wsadzić nowe, nawet silnik czy właśnie te skrzynię.

Ostatni wymieniłem oprócz skrzyni łączniki stabilizatora, filtr powietrza i zrobiony został ogólny przegląd , ogólnie był problem z wolnymi obrotami i potrafił zatrzymać się nawet na 2 tysiącach obrotów. Tutaj jest instalacja gazowa Blos i chcę to wywali, żeby wstawić sekwencję, ponieważ na benzynie to w ogóle nie chce chodzić.

Na następny raz idzie właśnie remont silnika, tylnie zawieszenie, ponieważ koła stoją w negatywie. Z przodu zostały jeszcze drążki kierownicze i prawy wahacz. Wtedy zrobię zbieżność i wymienię opony z felgami (dzisiaj podsunięto mi pomysł, by wstawić felgi Zender Le Mans z wersji Limited 500). Jak to będzie w całości grało to wtedy zajmę się zmianą gazu, a reszta to już będą detale, które raczej w jeździe przeszkadzać nie będą. No może poza zepsutą klimatyzacją, przy upałach by się przydała.

No i to by było na tyle. Na pewno jak prace nad QV’ą ruszą dalej to przedstawię to w kolejnych wpisach, a teraz trochę zdjęć. Na koniec zachęcam Cię do polubienia mojego Fanpage’a oraz śledzenia bloga.

Amadeuszalfa romeo 145 - środek alfa romeo 145 - środek alfa romeo 145 - środek alfa romeo 145 - środek alfa romeo 145 - środek alfa romeo 145 quadrifoglio verde alfa romeo 145 quadrifoglio verde alfa romeo 145 quadrifoglio verde alfa romeo 145 quadrifoglio verde alfa romeo 145 quadrifoglio verde DSC0011

Komentarz: Reanimacja. Pacjent: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde

  1. 3S KTL napisał(a):

    Teraz doczytałem, że z rdzą ok, ale napisz please czy będziesz ją zabezpieczał jakoś i jeśli to jak. Ciekawi mnie ta tematyka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *